pondělí 27. prosince 2010

Sauna Litomyšl - recenze

Moje oblíbená svitavská sauna funguje přes vánoční prázdniny v režimu off-line, proto jsem hledal saunu v okolí, kam bych se mohl jít v těchto mrazivých dnech zahřát. Hledal jsem na webu saunu v Poličce, Moravské Třebové, České Třebové v Ústí nad Orlicí a taky samozřejmě v Litomyšli.

Rozhodl jsem se pro Litomyšl, protože ji znám a přibližně jsem věděl kde  sauna je a do ní, jako jediné, jediné jsem se i před Vánoci dovolal na číslo uvedené na webu, je to telefonní číslo provozovatele.
Sauna leží u tenisových kurtů v Trstěnické ulici, jak jsem se od obsluhy dozvěděl, v roce 2005 prošla rekonstrukcí.

Chvíli mi dalo než jsem ji přesně našel, protože adresu uvedenou na webu Trstěnická 628, mi nenašly ani mapy.cz, ani google maps, tak jsem se musel zeptat pána, který na ulici odhazoval sníh. Odkaz na mapu, kde je označená přesná poloha, je pod textem. Po zazvonění a následném zabzučení a vejití dovnitř jsem pochopil, že tady se sundávají boty a vešel jsem. Paní saunařce jsem sdělil, že jsem u nich nikdy nebyl, dala mi klíček od skříňky a prostěradlo s tím, že mě pak provede a tak se i stalo. Po vstupu ze šatny vejdete do společenské části, kde si můžete dát něco k pití nebo nějaký ten toustík, nakládaný hermelín či salát. Odtud se vchází do odpočívárny s lehátky a také do nejdůležitější části s potírnou. Před ní jsou tři sprchy, potírna je velice prostorná tipuju tak pro 20 lidí. Za touto částí vejdete k ochlazovacímu bazénku o rozměrech tak 3x3 m ao metr hluboký, vchází se do něj po žebříčku. V další části je venkovní posezení pod přístřeškem a k dispozici je i plácek bez zastřešení. Když jsem byl v sauně já, bylo čerstvě nasněženo a také právě sněžilo, tak bylo velice příjemné stát v -9 st., v prašanu, a nechat na sebe sněžit. V sauně bylo čisto a příjemně to tu vonělo, obsluha byla velice příjemná, vstřícná komunikativní a dokonce v potírně na požádání nalije vodu s vonnou esencí na kamna a pěkně vzduch v potírně roztočí. Nelze než tuhle báječnou saunu doporučit.

Informace o sauně naleznete na webu.

1 komentář:

hankavranova řekl(a)...

To mě hrozně štvalo na Covidu. Mám tady u nás jednu oblíbenou saunu, kam jsem dřív chodila pravidelně, ale jak se všechno zavřelo, tak jsem musela od saunování upustit. Manžel taky do sauny chodí rád, tak jsme si řekli, že když my nemůžeme do sauny, tak proč by nemohla sauna k nám. Pořídili jsme si tedy přes Svetrelaxu.cz domů finskou saunu a musím říct, že mít doma k dispozici něco takového je naprostá paráda. Člověk si tam může zajít kdy chce a navíc má kompletní soukromí. Asi jedna z nejlepších investic, co jsme udělali. :)